Store nok til å avholde globalt kundemøte

Fast skal avholde sitt første internasjonale kundemøte og avduke neste versjon av søkepakken.

Det er dessverre langt mellom norske IT-selskaper som har lykkes internasjonalt. Flere aktører har mange kunder i utlandet, for eksempel Mamut, Visma og Opera.

Men Fast er trolig det første norske programvareselskap som avholder sitt felles kundekonferanse utenfor Norge. Fastforward 06 avholdes i Miami 1. til 3. februar.

Fast avholdt møte i Miami i fjor, men da bare for IT-analytikere.

Det siste året, særlig det siste kvartalet, haglet kontraktene inn for Fast. Dette har ført til at det nå er over 400 påmeldte kunder på konferansen hvor det koster 700 dollar å delta.

Mange av de største kundene holder til i USA og man har derfor valgt å legge konferansen dit. USA ligger også midt mellom Europa og Asia, og det kommer en rekke kunder fra Australia og Japan, forteller informasjonssjef Carine Zeier til digi.no.

– Det er påmeldt 400 kunder allerede og vi har måttet bytte hotell for å kunne få plass til alle, forteller hun.

Hovedattraksjonen er klar: Fast skal avduke en ny versjon av egentlig sitt eneste produkt, søkepakken ESP. Fast selger en rekke mer eller mindre spesialiserte løsninger, men alle er basert på ESP med forskjellig grad av tilpasninger.

Hva Fast ESP 5.0 inneholder av nyheter vil ikke Fast si et ord om.

Selskapet skal også fremlegge sine kvartalsresultater og kanskje annonsere noen nye kundekontrakter.

Øverst på talerlisten står Fast-sjef selv, John M. Lervik, men lengre ned på listen dukker suksess-forfatteren John Battelle opp. Han er blant annet skribent og står bak The Search: How Google and Its Rivals Rewrote the Rules of Business and Transformed Our Culture, en bok som har blitt en bestselger.

Til toppen