Igjen må Active 24s kunder slite med bortfall av e-post og viktige Exchange-funksjoner. Selskapet skylder på nettverksproblemer. (Bilde: Per Ervland)

Store problemer for Active24

Tusenvis rammet.

En rekke brukere av Active24s tjenester har i dag opplevd at de står uten mail og andre tjenester selskapet tilbyr. Selskapet Microsoft Exchange-baserte tjenester til en rekke små- og mellomstore selskap landet over.

Flere brukere har i frustrasjon ringt og sendt mail til digi.no om nedetiden. En bruker forteller til digi.no at han ikke har hatt tilgang på e-post siden syvtiden tirsdag morgen. Nettsiden til Active 24 er heller ikke tilgjengelig når dette skrives.

– Vi har akkurat nå en del problemer med vårt nettverk, noe som påvirker samtlige av våre tjenester. Vi har teknikere på plass som jobber med saken, men jeg kan ikke si noe mer nå, skriver adm. direktør i Active 24, John Hugosson, i en epost til digi.no.

Han har ikke noen eksakte tall, men forteller at det dreier seg om flere tusen kunder som nå er rammet.

Det er ikke første gang Active 24 sliter med teknikken. I mars opplevde flere tusen kunder nedetid på eposttjenesten over lang tid. E-poster og kalender var for eksempel ikke tilgjengelig på brukernes kontoer i over en uke.

    Les også:

Til toppen