Styrker samarbeidet

- Ved hjelp av sterke samarbeidspartnere i de skandinaviske landene vil vi etablere oss som en sterk innholdsleverandør på Internett i Norden, sier informasjonssjef i Telia InfoMedia, Birgitta Holmström til digi.no.

Birgitta Holmström sier at Schibsted er en sterk aktør på innholdssiden som det er viktig for Telia å samarbeide med. Det er ikke noe problem at selskapet samarbeider med dels Schibsteds konkurrenter i andre land, som for eksempel Norge, der Telia Norge samarbeider med Hjemmenett.

- Aksjeposten på ti prosent i norske Scandinavia Online AS (SOL) overtar Telia InfoMedia i forbindelse med etableringen av krysseierskap mellom de tre selskapene, sier hun til digi.no.

Passagen er et av Sveriges største nettsteder og skal ifølge planen fortsette som en kanal og hovedprodukt, men med SOL AB som underleverandør til mer nisjepregede underseksjoner. SOL AB skal også eie og utgi Passagen. Det vil ikke kjøres noe parallelt løp med innholdstjenester både på Passagen og en svensk utgave av SOL.

Det er foreløpig ingen planer om å koble Telias internettkunder med Passagen. Holmström ser heller for seg en mulighet for at andre nettselskapers aksesskunder kan bruke Passagen som startside på Internett.

Telias internettsatsing går i dag i balanse, og det tettere samarbeidet med Schibsted og Telenor skal gi alle parter bedre muligheter til å tjene penger på nettsatsingen.

Til toppen