Superoffice: minus tross høyere salg

Une Amundsens Superoffice svinger fortsatt mellom minus og pluss. Og selv om salget øker, er resultatet rødt.

Une Amundsens Superoffice svinger fortsatt mellom minus og pluss. Og selv om salget øker, er resultatet rødt.

Programvare-selskapet Superoffice la i dag frem blandede tall som viser at Une Amundsen ikke er ferdig med å rydde opp - selskapet svinger fremdeles mellom minus og pluss. Superoffice leverer løsninger for salg/kunde-oppfølging, et marked som spås en rakettvekst fremover.

Salget vokser, men Superoffice har enda ikke skapt et kritisk volum som skaper inntekter. Selskapet omsatte for 41,3 millioner kroner i første kvartal, en vekst på 56 prosent fra samme kvartal i fjor. Men resultatet før skatt endte med et minus på 600.000 kroner mot et pluss på 3,5 millioner i første kvartal 1999.

Over halvparten av salget går nå til utlandet, men det er her Superoffice taper penger. Det norske programvareselskapet er representert i Sverige, Tyskland, Benelux-landene, England, Danmark og Japan, men det er bare Norge som drar lasset med et overskudd på 5,4 millioner kroner.

Til toppen