Store børsnoterte selskaper har et stykke igjen før de er ordentlig "på nett". Ifølge en undersøkelse gjort av PR-selskapet Andreasson PR, svarer bare tre av tjue selskaper raskt på e-posten sin og har websider som fungerer godt.
Andreasson sendte e-post til tjue selskaper, og ba uttrykkelig om å få svar. Ni av undersøkelsesobjektene svarte ikke på e-posten i det hele tatt.
De tre selskapene som greier seg bra i undersøkelsen, er AGA, Investor og ABB.
Annonseringen på nett var det ingen større feil på. Det var bare Hennes & Mauritz som ikke hadde egen webside.
Det store spørsmålet er likevel hvordan disse sidene fungerer, mener Peter Andreasson, som er administrerende direktør i Andreasson PR.
– Det holder ikke bare å ligge på nett og ha informative websider. Det viktigste av alt er at man har et samlet syn på kommunikasjonen sin og at man utnytter hver kanal på best mulig vis, sier Andreasson til nyhetsbrevet Uppsnappat.