Svensk tilvekst i IT-konsulentfloraen

Det svenske Internett-konsulentselskapet O2 etablerer seg nå i Norge med eget kontor i Oslo. Lanseres i samarbeid med Human Touch.

Internettselskapet O2, som inngår i det svenske DataVis konsernet, etablerer nå ett eget kontor i Oslo i samarbeid med kommunikasjons- og reklamebyråvirksomheten i selskapet Touch Holding.

O2 vil utvikle webbaserte forretningsløsninger med det de omtaler som en kombinasjon av høy teknisk kompetanse og med ett konseptuelt, kommunikativt tenkesett som grunnlag. Selskapet arbeider allerede med norske kunder som Microsoft Norge, MSN Norge, Norsk Gjenvinning. TAG Heuer, Citizen og Raymond Weil.

Fra før er selskapet representert i Stockholm, Sundsvall og København. Med det nye Oslo-kontoret har O2 i Sverige, Norge og Danmark totalt 45 konsulenter.

-At vi nå kan tilby våre integrerte tjenester i hele Skandinavia og dessuten unytte kontorenes ulike kunnskaper på tvers av organisasjonen er en enorm styrke når vi nå begir oss inn i jakten på nye store kunder. Vår ambisjon er å bli en av de absolutt sterkeste nordiske leverandørene av integrerte kommunikasjonsløsninger for internett, kommenterer Erik Afzelius, sjef for O2 i Sverige.

O2s omsetning i første halvår 2000 ble på 7,8 millioner svenske kroner hvilket var en økning på 70 prosent sammenlignet med første halvår 1999.

Leder for O2 i Norge blir Marius Lunde.

- I og med at vi kommer i gang med dette samarbeidet er det ikke mange av våre konkurrenter som kan tilby en like høy web/IT-kompetanse og samtidig lang erfaring med kommunikasjon. Dette sammen med den økende efterspørselen av nordisk webkompetanse, gjør at vi allerede fra første dag ligger på samme nivå som de ledende norske konkurrentene, sier Marius Lunde.

Touch Holdings datterselskap, Human Touch, som driver kommunikasjons- og reklambyråvirksomhet, vil sitte i de samme lokaler som O2 i Oslo.

Til toppen