Svenske Resumé relanseres på web

Ansvarlig redaktør Bo Hedin har ikke vært særlig fornøyd med Resumé.se, og relanserer tjenesten på ny i september. Han ser ingen grunn til å publisere en egen webtjeneste med navnet Resumé.no for det norske markedet.

- Tjenesten vår er i øyeblikket ikke særlig spennende. Den er for dårlig, kort sagt, sier ansvarlig redaktør Bo Hedin til digi.no og understreker at dette er bakgrunnen for at de i september vil relansere den svenske webutgaven av reklame- og mediebladet Resumé.

.

- Internett er så internasjonalt at det holder å ha en svensk utgave, sier ansvarlig redaktør Hedin videre.

Han har ingen umiddelbare planer om lansere en norsk nettutgave som eventuelt ville konkurrere med den norske rettighetshaveren Jan C. Bjerkfelt og hans nye produkt: e-vox skal etter planen lanseres denne uken.

Bjerkfelt opplyste til digi.no sist fredag at han hadde kapret rettighetene til merkenavnet Resumé kun på papir og ikke på web. Det innebar at han måtte finne på et annet navn på sitt nye websted. Han valgte e-vox, som på norsk best kan oversettes til den elektronisk stemme.

Nettstedet vil inneholde nøyaktig det samme som om Bjerkfelt hadde fått tillatelse til å benytte Resumé.no.

Bo Hedin sier til digi.no at det ikke har vært noen uoverensstemmelser mellom den svenske utgiveren Bonnier og Bjerkfelt i denne saken.

- Vi var enige om dette da vi hadde et møte i sommer, sier Hedin. - Vi holder nå på å lage et nytt og langt friskere konsept av Resumé.se. Den vil fortsatt være nyhetsbasert, men vi vil ikke kjøre de samme sakene som i avisen, sier han.

I Sverige kommer reklame- og medieavisen Resumé med 39 nummer i året, mens her hjemme har Bjerkfelt planer om å fortsette å gi ut et nyhetsbrev hver 14. dag, og vekke til live en tabloidavis som ble lagt ned da Bonnier trakk seg ut av norgessatsingen.

Til toppen