I en pressemelding melder Telia at det internasjonale kapitalmarkedet gjør det umulig for potensielle kjøpere å innhente nødvendig kapital for å kjøpe Telias kabel-TV nett som omfatter 1,3 millioner kunder. Telia vil derfor heller ikke få inn de milliardene selskapet mener virksomheten er verd.
Derfor stanser Telia nå planene om å selge ut kabel-TV virksomheten, som nå kalles for "com hem". Istedet vil Telia delprivatisere selskapet for, som selskapet skriver, å oppnå størst mulig avkastning for eierne av Telia. Det skjer ikke ved å selge hele selskapet til en eier, men heller å skille ut selskapet og børsnotere deler av det samtidig som en del selges.
Opprinnelig skulle Telia selge ut kabel-TV virksomheten ved fusjonen med Telenor i fjor. Da fusjonen gikk i vasken ville Telia fremdeles selge, og da aller helst til en kjøper. Nå har altså selskapet snudd.
Telia har gjennom sin kabel-virksomhet startet utrulling av nye interaktive tjenester og bredbånds Internett. "com hem" er markedsleder på kabel-TV tilknytninger i Sverige, med blant annet kontroll i de tre største byene; Stockholm, Göteborg og Malmö.