Svensker skal bli best i Norden på e-handel

Norske Media Lab AS skiftet nylig navn til InfiniCom AS, og selskapet har tatt mål av seg til å bli markedsledende på elektronisk handel i Norden.

Bakgrunnen for navneskiftet er at Media Lab i april ble kjøpt opp av svenske InfiniCom AB, og selskapet er nå et heleiet datterselskap av det svenske e-handelkonsernet, skriver InfiniCom i en pressemelding.

Daglig leder Gøran Hüllert mener dette markedet kommer til å utvikle seg mot standardiserte løsninger der inngangskostnaden og risikoen for kunden er lav.

- De fleste av dagens løsninger innenfor e-handel er basert på egenutvikling, og dette har vist seg lite kostnadseffektivt, sier han i pressemeldingen.

Selskapet sier videre at alle analyser peker på en eksplosiv økning av elektronisk handel via Internett.

I år 2001 forventes det en omsetning av varer på 220 milliarder kroner over Internett, i følge en IDC-undersøkelse. Gartner Group har kommet frem til at over halvparten av europeiske toppsjefer mener e-handel gir en reell konkurransefordel, og hele 82 prosent mener at deres bedrift vil være avhengig av elektronisk handel i løpet av en fem-års periode.

Til toppen