En rekke reiselivsrelaterte bedrifter har gått på internett. Felles for de aller, aller fleste av dem er at de ikke har den funksjonaliteten man forventer: Nemlig at man kan bestille produktene deres der.
Heller ikke Sydenbutikken har noen form for bestilling av reiser over nett. Dermed føyer Sydenbutikken seg inn i rekken av glansede, elektroniske sydenkataloger uten annen hensikt enn å reklamere.
- Vi ønsker med dette å nå fram med informasjon om våre reisetilbud til de av våre kunder som bruker internet som informasjonskanal i tillegg til de tradisjonelle medier, sier IT-sjef Svein Kr. Svengaard i henhold til en pressemelding.


- Vi har innsett at denne gruppen etterhvert er blitt meget stor og vokser for hver måned. Videre vil internet gi oss muligheten til å informere våre kunder om «hopp på turer» og andre gunstige reisetilbud raskt og effektivt.
Svengaard forteller at de har hatt som mål å gi folk et innblikk i sine tjenester, hva bedriften står for og kvaliteten på dem.
Det er Painthouse Reklamebyrå som har gjort jobben for Sydenbutikken.