Tar nettpulsen på Oslo

Aftenpostens millionsatsing på en byguide er nå i gang. Avisen tar papiravisformatet og eksporterer det til web.

Før sommeren varslet Aftenposten at de skulle satse noen millioner kroner på en egen byguide på nettet. Morselskapet Schibsted har tidligere lansert byguider både i København og Stockholm i SOL-regi, men guidene har ennå ikke kommet til Oslo.

Aftenpostens satsing er tuftet på avisens "Hva skjer"-satsing i den lokale papirutgaven som kommer om ettermiddagen i Oslo-området. Oslopuls kommer som eget bilag i fredagsutgaven og er en seksjon på de andre dagene.

Ifølge Aftenposten er det mulig å skreddersy en personlig profil på tjenesten med tips, anbefalinger og liknende. Via SMS og e-post kan du få beskjed om når billetter til en konsert blir lagt ut, hvor den billigste pilsen er å få kjøpt og så videre.

Du får i tillegg ekstra informasjon gjennom karthenvisning så du ikke kan ta feil av hvor du skal hen.

Aftenposten kjører også på samme opplegget som Dagbladet når det gjelder bokanmeldelser. I forbindelse med hver anmeldelse ligger det en knapp med lenker til e-handelsaktøren Bokkilden.no.

Ifølge Aftenposten aften har redaksjonen under webvaktsjef Anette Aasheim jobbet i et halvt år for å få opp løsningen på web.

Til toppen