Telekunder raser for feilfakturering

Flere kunder av Telenor og Tele2 står nå fram og hevder å ha blitt fakturert for samtaler de ikke har hatt.

På mandag hadde Aftenposten en artikkel om en Oslo-kvinne som føler seg lurt av Telenor, og som reagerer på å bli fakturert for småsamtaler som ikke har vært tatt.

Etter dette hevder Aftenposten å ha blitt nedringt av illsinte lesere som har engasjert seg i saken, og som opplever den samme feilfaktueringen. Også Post- og teletilsynet bekrefter at de har fått mange henvendelser denne uken.

Ofte dreier det seg om små beløp, og derfor har mange ikke tatt bryet med å bytte til annen leverandør, mens mange forteller at de har byttet operatør.

En kunde forteller at hun på den siste regningen fant 190 samtaler av bare noen sekunders varighet.

Flere Tele2 kunder har også stått fram, og reagert på samtaler de ikke mener å ha tatt. En Oslo-mann forteller at forsøk med samtaler fra mobiltelefon til egen fasttelefon har blitt belastet, uten at røret har blitt tatt av.

Til toppen