- Telenor burde iverksatt salgsstopp

Telenor burde ha iverksatt salgsstopp ifjor, mener Rolf Larsen, administrerende direktør i Riksnett. Han kommenterer her debatten om aksesstrøbbel som går i digi:media.

  • Juss og samfunn

fe8772937.htm>Telenor burde satt i verk salgsstopp når man så at ikke kundene fikk den tjenesten de ble fakturert. Dårlig servicesystem og uholdbare tekniske løsninger kan ikke ta i mot flere kunder. Man må bygge før man flytter inn. De fleste leverandører i bransjen har brent seg på det økende antall kunder. Telia i Sverige måtte i fjor iverksette salgsstopp for å kunne bygge ny infrastruktur før man igjen tok imot flere kunder. RiksNett valgte å ikke selge abonnement i privatmarkedet 1996, for å i steden bruke tid på utvikling av tekniske løsninger som forenkler installasjon og bruk hos kunden. Nå har vi bygd infrastruktur og implementert våre løsninger, og startet salg mot privatmarkedet mandag 10.03.97. Vi har registrert at mange kunder som nå kjøper abonnement har hatt Telenor/SN abonnement fra før, og bytter i ren frustrasjon.

Rolf Larsen

rolf@riksnett.no

Administrerende direktør

Riksnett

Til toppen