BEDRIFTSTEKNOLOGI

Telenor kritiseres for markedsføring

Telenor villeder kundene når selskapet ikke forteller at hver telefonsamtale har en startpris på 45 øre, mener Forbrukerombudet, som nå gir selskapet frist til 29. juli med å endre markedsføringen.

Frode Eriksen
22. juli 1999 - 09:04

I Telenors kampanjer er det lagt vekt på at det koster 14 øre per minutt å ringe på kveldstid etter at det ble innført lokaltakst over hele landet 1. juli. Forbrukerombudet mener Telenor gjemmer unna i annonsene det poenget som sier at det koster 45 øre å opprette enhver telefonsamtale, ved at dette poenget plasseres i mindre skrift og på et annet sted i annonsen eller skjermbildet enn selve prisen for telefonsamtalen.

Forbrukerombudet mener Telenors reklamekampanje er i strid med markedsføringsloven og er villedende for forbrukerne.

Informasjonssjef i Forbrukerombudet, Per Øivind Nielsen, sier til NRK at ombudet har bedt Telenor å stanse sin pågående kampanje. Pressetalsmann i Telenor, Dag Melgaard sier selskapet vil rette seg etter pålegg fra Forbrukerombudet.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra