TELENOR

Telenor melder at feilen i mobilnettet er rettet

Telenor-kunder hadde problemer med å ringe i rundt tre timer på mandag. Om lag 30 prosent av kundene skal ha vært berørt av feilen.
Telenor-kunder hadde problemer med å ringe i rundt tre timer på mandag. Om lag 30 prosent av kundene skal ha vært berørt av feilen. Bilde: Per Ervland
NTB
29. aug. 2016 - 14:39

Oslo (NTB): Telenor-kunder kan igjen ringe som vanlig via mobilnettet etter at mange kunder over hele landet hadde store problemer med å ringe ut i rundt tre timer mandag.

Feilen oppsto rundt klokken 11.15 mandag formiddag og rammet rundt 30 prosent av Telenors kunder, som opplevde å ikke kunne ringe ut med mobilen.

På selskapets Facebook-side skrev kunder over hele landet at de hadde problemer med både å ringe ut og motta samtaler.

Klokken 14.06 opplyste Telenor at feilen var rettet, og at mobiltrafikken gikk som normalt.

– Feilen ble rettet rett etter klokken 14. Det er litt for tidlig å slå fast hvorfor dette skjedde, men vi har jobbet på spreng hele tiden for å finne ut hvor feilen lå, sier informasjonssjef Tormod Sandstø i Telenor Norge til NTB.

Han beklager de problemene feilen medførte for selskapets kunder.

Vanlig datatrafikk, mobildata, Facetime, Skype og tale over 4G gikk som normalt. (©NTB)

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra