BEDRIFTSTEKNOLOGI

Telenor og NetCom i priskrig

Etter at Telenor Mobil i helga varslet prisnedsettelser fra 1. november, vurderer NetCom ytterligere prisreduksjoner.

Frode Eriksen
8. okt. 1996 - 15:00

- Jeg har ikke sett de nye prisene selv, men etter det jeg vet er Telenor og NetCom i dag like på pris på våre viktigste markeder, sier informasjonsdirektør i NetCom Per Bjørkum til digi:tele.

- Hvis Telenor Mobil er billigere i noen marginale markeder er det ikke avgjørende for oss, sier han. Vi vurderer ytterligere prisnedgang, selv om det ikke er et mål å ligge lavest i pris, sier Bjørkum. De faktiske forholdene viser at vi hittil har tatt prisinitiativ som Telenor Mobil så har fulgt opp. Rollen som innovatører på markedet ønsker vi å beholde, sier Bjørkum.

Telenor Mobil har i løpet av året tatt innersvingen på NetCom i antall nye abonnenter. NetCom har i dag snaue 250.000 GSM-abonnenter, mens tilsvarende tall for Telenor er i underkant av 430.000. Siden nyttår har nesten 170.000 nye kunder tegnet GSM-abonnement med Telenor Mobil, mens NetCom har fått 9000 nye kunder i samme perioden.

Bjørkum vil ikke kommentere tallene nærmere idet NetCom først kommer med sine salgstall for årets ni første måneder den 12. november. - Vårt mål er å ha mellom 40 og 45 prosent av GSM-markedet i Norge, slik at vi også tar del i veksten i markedet, avslutter Bjørkum.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.