Telenor vil inn på mediemarkedet

Konsernsjef i Telenor, Tormod Hermansen, bekrefter at selskapet i løpet av våren vil etablere en motvekt til at tradisjonelle medieaktører som Schibsted etablerer seg i telemarkedet.

Telenor vil på en eller annen måte etablere seg som aktør i det tradisjonelle mediemarkedet.

- I øyeblikket er det slik at innholdsaktører tar skrittet inn i tradisjonell telekomvirksomhet, sa Hermansen på en pressekonferanse onsdag.

- Så må vi og andre finne vår motvekt til dette, sa Hermansen som bekreftet at Telenor ser på Schibsteds ønske om å etablere seg som mobilaktør som en konkurransemessig utfordring.

Ifølge Telenor-sjefen er det to hovedårsaker til at Telenor ikke er engasjert på innholdssiden i dag, der det ene er myndighetenes ønske og krav om at Telenor holder seg unna innholdssatsing, mens det andre er at Telenor er storleverandør til nettopp innholdsleverandørene.

Men Hermansen bekrefter at selskapet tar utfordringen alvorlig og sier at Telenor vil komme med mottrekk.

- Dere vil i tiden fremover være vitne til en mediesatsing fra Telenor, som noen vil nikke gjenkjennende til, men som andre vil sperre øynene opp for.

- Men dette kommer, konstaterte Hermansen.

Til toppen