Pressesjef i Telia, Charlotte Züger, sier til Vision at de tre portalene kompletterer hverandre.
I tillegg kommer Telias "norske portaler", produsert at NetCom som "Mother" og "PlanIt" selv om de ikke blir eksportert slik det ser ut nå.
Speedy Tomato er foreløpig heller ikke etablert i Sverige, noe Halebop er, og slik forblir det trolig. Mydof er bare tilbudt Telias svenske kunder.
Den finansielle disponeringen er at selskapet Drutt Corp. som eies av Telia (40 prosent), Oracle og ansatte selger Halebop til Telia som overtar varemerket og de åtte ansatte, tre av disse i Norge, Halebop-gründerne fortsetter i Drutt som fortsatt skal arbeide sammen med Halebop og andre.
Svenske Vision betrakter Halebop som en suksess som med sine 30 anstte har fått 800.000 brukere, og det er denne kundemassen som har ført til Telias interesse. Konsernsjef i Drutt, Roland Svensson, sier til Vision at selskapet er teknologiodrevet og neppe kunne ha ekspandert mer i dag.
Halebop er også lansert i Norge.