BEDRIFTSTEKNOLOGI

Telia tvangsinnrullerte forvalgskunder

Noen hundre kunder av Telia Norge har mot sin vilje fått fast forvalg, etter at kundene uttrykkelig har gjort oppmerksom på at de ikke ønsker fast forvalg. Nå beklager Telia feilregistreringen. - Ingen blir forvalgskunde av Telia mot sin vilje, sier informasjonssjef i Telia Norge, Hanne Dirdahl.

Frode Eriksen
7. juni 1999 - 12:02

Dirdahl sier til digi.no at det har oppstått en rekke feil i forbindelse med registreringen av kundene som er blitt oppringt av selgere. Vel 100.000 av Telias kunder er blitt oppringt, og Dirdahl tror noen hundre kunder i ettertid kan ha opplevd å bli registrert på fast forvalg hos Telia mot sin vilje.

- Vi har nå tak i dette og alle vi kommer over som er feilregistrert får en beklagelse fra oss, i tillegg til at vi retter opp registreringen.

Flere av digi.nos lesere har kontaktet redaksjonen med spørsmål om dette går an. En av leserne skriver:

Det er ikke bare i nabolandet Telia bruker mafiametoder. Vi ble kontaktet pr. telefon i mai (min ektefelle). Ordene som telefonselgeren oppga var "ingen forpliktelse", "ingen endringer". Mannen min sa ikke ja til noe som helst, men fikk vite at han ville få tilsendt informasjon. Så fikk vi "Bekreftelse på bestilling av fast forvalg".

Vi returnerte angrefristseddelen, vedlagt et brev hvor vi gjorde oppmersom på at vi

- ikke ønsket fast forvalg

- ønsket å bli slettet fra Telias kunderegister øyeblikkelig

- at tilsendte avtale var ugyldig

Vi har ikke fått svar. Derimot fikk vi tilsendt en NY "bekreftelse på bestilling av fast forvalg"!!!

Dirdahl sier at det raskeste for kundene er å melde fra til selskapet, så vil alle feilegistreringer bli rettet opp og en beklagelse vil bli gitt.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.