Telio vil redde konkurs-kunder

Nettringen er konkurs og Telio-sjef Rune Strømmen ønsker seg vrakrestene.

I løpet av et drøyt år har bredbåndstelefoni kommet på alles lepper, og det finnes i dag et førtitalls aktører på det norske markedet, og 70.000 abonnenter.

I går meldte en av disse aktørene, Nettringen, at de er på vei til skifteretten, angivelig på grunn av tekniske problemer.

Abonnentene får ingen faktura, men de får heller ikke igjen kostnadene til etablering eller adapter.

Nå kommer markedsleder Telio til abonnentene til unnsetning og tilbyr det de kaller en «redningsplanke» til alle som er berørt av konkursen i Nettringen.

Etter konkursen i Nettringen har Telio mottatt flere henvendelser fra kunder som etter å ha betalt etablering sitter tilbake uten summetone og med en adapter til 5-600 kroner som de ikke får benyttet.

Telio har svart med et tilbud om å flytte abonnementet kostnadsfritt til Telio. For disse kundene innebærer tilbudet at det de har betalt for etablering og adapter, til sammen mer enn 1000 kroner, ikke er tapt. Kundene får ny Telio adapter slik at de kan være trygge på at de får en tjeneste som fungerer 100 prosent, skriver selskapet i en melding.

– Det er ingen overraskelse at små aktører som Nettringen melder oppbud, dette har vi ventet på og det er god grunn til å anta at flere vil følge i tiden som kommer, sier administrerende direktør Rune Strømmen i Telio.

Han mener det har vært en overetablering av aktører som ønsker å tilby denne type tjenester. Han tror mange vil mislykkes enten av tekniske eller økonomiske årsaker.

Til toppen