Telio vokser videre og runder 100.000 kunder

Til tross for hard konkurranse fra Telenor og en skog av små konkurrenter, vokser Telio i rekordtempo.

Til tross for mange konkurrenter, er Telenor fremdeles fremdeles overlegent størst på i alle telemarkeder i Norge - unntatt et: IP-telefoni.

Der sikret Telio seg en tidlig posisjon, men mange hadde tvil om at selskapet ville slite etterhvert når Telenor kom seg på banen. Å starte et nytt IP-telefoniselskap har dessuten ikke kostet stort og 40-50 aktører fulgte etter i Telios forspor.

Men Telio opprettholder forspranget og veksten. Selskapet ble børsnotert i juni og la i dag frem tall for andre kvartal som viser at man nå har rundet 100.000 kunder. Selskapet hadde ved kvartalets avslutning 101.800 kunder, en vekst på 11,500 kunder i andre kvartal.

Telio opprettholder dermed den kraftige kundeveksten, omsetningen er doblet siden andre kvartal i fjor. Deler av veksten skyldes Telios nye mobiltilbud.

At slik vekst koster er kanskje ikke så overraskende. På en omsetning på 69,9 millioner kroner, endte Telio opp med et underskudd på 4,9 millioner kroner.

Telios resultat-fremleggelse avslører dessuten en annen viktig nyhet - og lærepenge til alle som forfekter outsourcing. Telio hadde satt ut salget til en ekstern partner, men har nå tatt det tilbake til et kontor på Lillehammer.

Telios egne salgsfolk har økt andelen kunder som blir kontaktet og sier ja til å bli Telio-kunde med 20 prosent, forteller selskapet.

Til toppen