Test reklameideen direkte på nett

Virtual Garden, reklamebyrået til Nils Petter Nordskar, lanserer i disse dager TestItOnline. Tjenesten gjør deg i stand til å foreta markedsundersøkelser til en brøkdel av prisen og med svar innen 24 timer.

Har du behov for å sjekke hvordan markedet kommer til å syntes om din nyeste design, din siste reklame eller en kampanje du har skrudd sammen? Virtual Garden vil at du skal sjekke det ut via nettet, nærmere bestemt via TestItOnline.com, som er et selskap eid av Virtual Garden og ansatte.


TestItOnline.com skal være en Internett-tjeneste som skal tilby markedsundersøkelser raskere og billigere enn alle de andre tilbudene som er på dette markedet, skriver selskapet i en pressemelding.

Selskapet skal ved hjelp av fordelsprogrammer og lokkeduer få fylt opp en database av mennesker som skal brukes som testpersoner for kundene som skal undersøke responsen i markedet.

- Kommer man til oss med en undersøkelse kan man finne akkurat den målgruppen man er ute etter, sier Nils Petter Nordskar, administrerende direktør i Virtual Garden.

Det som skjer er at en gruppe mennesker får en e-mail når det kommer inn en test eller undersøkelse de skal svare på. På mailen ligger det en lenke til nettsider som guider respondenten videre i utspørringen. I følge Nordskar skal hele prosessen ta omtrent fem minutter.

Prisen kommer til å bli brøkdeler av hva tilsvarende undersøkelser vil koste på papir, som er den vanligste formen for markedsundersøkelser.

- Vi regner med en snittpris på 14.000 kroner. Man må huske på at en tilsvarende undersøkelse med 200 personer (som ikke går over nettet) koster omtrent 100.000 kroner, sier Nordskar til digitoday.no.

TestItOnline.com har allerede presentert konseptet til flere store annonsører, og reponsen har vært meget god.

- Mange vil være med på piloten, sier Nordskar som ligger til at tjenesten skal lanseres i løpet av året.

- Det er et stort behov for slike tjenester. Nå kan reklamebyråer, annonsører, produkt -utviklere og flere få testet ideene sine langt billigere og raskere enn tidligere mulig. Det er en svært stor fordel, siden man nå også kan gjøre undersøkelser på ting man ikke hadde budsjetter til tidligere, avslutter Nordskar.

Til toppen