JUSS OG SAMFUNN

Tilbyr demografisk nettannonsering

Et reklamebyrå i California har lansert en tjeneste som gjør det mulig å annonsere på geografiske og demografiske kriterier på nett.

Morten Øverbye
1. mai 1997 - 07:00

Det er selskapet Focalink Communications som står bak den nye annonsetjenesten. Basert på geografiske og demografiske data for nettsteder som er med i annonsesamkjøringen, kan selskapet gjøre det lettere for annonsører å nå sine målgrupper på nett, skriver Interactive Week.

Med tjenesten MarketMatch, skal annonsørene kunne finne frem til sine målgrupper på Internett, ut fra mer enn 70 geografiske og demografiske kriterier. Etter at en annonsør merker av relevante kriterier, blir nettstedene i databasen listet etter antall matchende.

854 nettsteder ligger allerede i databasen, etter frivillige forsøk med tjenesten. MarketMatch vil koste annonsører og formidlingsbyråer 6.900 amerikanske dollar årlig.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra