Tom Hauge går til WM-data

Tom Hauge skal hjelpe nettbutikker å bli brukervennlig i WM-data.

Tom Hauge drar med seg erfaringer fra nettjenester i Bizweb som nytilsatt sjef for elektroniske løsninger i WM-data.

- Mange av nettbutikkene har ikke gjort stort med utformingen siden de startet og er overmodne for en ansiktløfting, sier den nye direktøren for eSolutionavdelingen i WM-data til Finansavisen.

Han understreker at nettbutikker som ikke følger med på brukervennlighet og standarder, vil få mindre av den veksten i omsetning som forventes.

WM-data har opprettet et eget testsenter med testpersoner som «handler» på nettbutikken. Handlingen filmes og analyseres for å avdekke hvordan publikum opplever brukergrensesnittet.

Hauge peker på utviklingen som har skjedd med fysiske butikker, der vareplassering og planlegging av gulvareal har blitt en egen vitenskap.

Han forteller til Finansavisen at tilsvarende også bør gjelde for Interett.

Til toppen