FORBRUKERTEKNOLOGI

«tr.im» har krympet sin siste URL

- Ingen så noen som helst verdi i tjenesten.

10. aug. 2009 - 10:19

Å gjøre lange URL-er korte er en teknikk særlig brukt innen mikrobloggtjenester, der brukerne må begrense seg til korte meldinger på typisk 140 tegn.

Det har etter hvert vokst frem en lang rekke alternative nettjenester, som alle tilbyr mer eller mindre akkurat det samme.

Nå gir tr.im opp hele konseptet. Trim var blant de mer kjente variantene, og samtidig en av tjenestene som leverte noen av de korteste nettadressene.

Nedleggelsen kommer som en direkte konsekvens av at Twitter valgte konkurrenten bit.ly som deres offisielle URL-krymper.

Også kostnader til serverdrift og utvikling blir trukket frem som grunner til at Nambu Networks nå gir opp satsingen. Selskapet klarte rett og slett ikke å tjene penger på tjenesten.

- Ingen av de vi tok kontakt med ønsket å ta over driften, selv ikke for en minimal sum. Ingen så noen som helst verdi i tjenesten, skriver Nambu Networks i en kunngjøring.

Nambu lover at gamle tr.im-adresser vil fungere ut året.

    Les også:

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.