JUSS OG SAMFUNN

Tre store samles på nett

Bergens Tidende, Adresseavisen og Stavanger Aftenblad skal til neste år bruke millioner på å bli slagkraftige i nettmarkedet. De skal konkurrere med Orkla og A-pressen om å ta lokalmarkedet på nett.

Sigvald Sveinbjørnsson
29. nov. 2000 - 14:14
Bergens TidendeAdresseavisen
Stavanger AftenbladJournalisten

A-pressenOrkla Media

digitoday.noTerje AngelshaugArthur Andersen







digitoday.noTV Hordaland

Styrken til Bergens Tidende, mener Angelshaug, er den lokale tilknyttingen. De tre avisene har stor egenproduksjon av egne nyheter, og er svært godt innarbeidet i sine respektive områder. Håpet er at denne posisjonen skal beholdes også i den digitale mediehverdag.




Orkla Media har det også vært stille rundt. Selskapet har lansert ett par portaler i Telemark og andre områder hvor konsernet har sterk stilling.

Les mer om Orkla Media sine planer: Samler Orkla-medier til ett e-rike

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra