Etter et rolig år i 1999 satser nå Andersen Consulting for fullt på den nye økonomien og Internett. Alle de nye prosjektene konsulentselskapet får inn, dreier seg nettopp om Internett.
I en pressemelding skriver daglig leder, Bjørn Ivar Danielsen, at selskapet trenger nærmere tre hundre konsulenter for å dekke behovet de neste årene.
- Det eneste som hindrer veksten vår er mangel på folk, sier Bjørn Boberg, informasjonssjef ved Andersen Consulting, til digi.no.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
- Vi er nå ute etter tilsvarende type konsulenter som vi har fra før: Høyt utdannede med høy faglig kompetanse, sier Bober som forteller at selskapet i dag har 1 000 konsulenter som er en økning på 50 fra året før. Hver av disse konsulentene omsetter årlig for 900 000 kroner, eller totalt 900 millioner norske kroner.
- Vi hadde en kraftig vekst i 1997 og 98, mens det var stille i 1999, og det viste vi om. I 2000 derimot kommer det til å ta helt av i forhold til Internett og e- business, sier Boberg til digi.no.
Les:
Skal gjøre windows 2000 til verdens største
Arthur Andersen med milliardfond for web-etablerere