Tunge tap for Spray

Lycos kjøpte et blødende selskap da de i høst tok over Spray Network. I årets åtte første måneder endte Spray Network opp med et tap etter finanskostnader på over én milliard svenske kroner.

Spray Network, som eier og driver Spray-portaler og blant annet Nettavisen i Norge, taper mye penger.

I år har Spray Network investert tungt, noe som gir seg utslag i store minustall: Regnskapet for årets første åtte måneder viser at hele én milliard kroner har gått med til nettselskapets ekspansjon, skriver Dagens Industri som siterer delårsrapporten til eierselskapet til Spray Network, Spray Ventures.

Hele Spray Ventures gjorde et tap før goodwill-avskrivninger på 827 millioner svenske kroner for årets åtte første måneder. Selskapet omsatte i denne perioden for 364 millioner kroner, som er en kraftig økning fra helårsomsetningen i 1999, som endte på 121 millioner kroner.

Selskapet har dessuten solgt ut aksjer i konsulentselskapet Razorfish for 1,3 milliarder kroner. Dette har fått et resultat etter skatt på 141 millioner svenske kroner.

Spray Network ble i forrige måned kjøpt opp av den store portalaktøren .

Til toppen