– TV 2 har mistet en firedel av TV-markedet

Forklaringen ligger i konflikten med Altibox.

TV 2 har brutt samarbeidet med Altibox.
TV 2 har brutt samarbeidet med Altibox. Illustrasjonsfoto: Javad Parsa/NTB
1. juni 2022 - 11:45

I mai i år hadde TV 2 en andel på 23,4 prosent, en nedgang på 7,1 prosentpoeng fra samme måned i fjor. 

Ifølge Kampanje betyr tallene at TV 2s kanaler har mistet en firedel av TV-markedet.

Det er over to måneder siden vel 500.000 kunder hos Altibox mistet TV 2s kanaler, etter at forhandlingene mellom dem ble brutt.

– Vår tilbakegang er som ventet og henger selvsagt sammen med at våre TV 2-programmer ikke når ut til alle som ønsker å se på TV 2. Gitt disse omstendighetene er vi godt fornøyd med seertallene på «The Voice», «Sommerhytta», «Åsted Norge» og finalen av Champions League, sier kanaldirektør Trygve Rønningen.

Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.