Jobbtjenesten Monster.no og TV2 Nettavisen har inngått et samarbeid som vil styrke seg i konkurranse mot Finn.no. Avtalen innebærer at TV2 Nettavisen skal la Monster selge annonser på deres stilling ledig-seksjon.
Monster er den den globale markedslederen på jobbannonser og CVer.
Avtalen med Nettavisen gjør at Monster når mange nye brukere og potensielle arbeidstakere for sine kunder.
– Avtalen er meget interessant for oss. TV2 Nettavisen er en god partner i jakten på gode hoder til våre oppdragsgivere. De er blant landets mest besøkte nettsteder og når mange av de kandidatene Monster søker for sine arbeidsgivere. Monster.no har i dag nærmere 100.000 besøk per måned og vil øke dette betraktelig gjennom et samarbeid med Nettavisen, og nærme seg Finn.no i rekkevidde, sier daglig leder Stein-Erik Myhre i Monster.no.
Rekruttering- og stilling ledig-markedet i Norge er på rundt 600 million kroner i året. Andelen for Internett ligger på rundt 20 prosent, noe som tilsvarer 130 million kroner og andelen øker.