skal
Sprint Corp
digi.no
en redaksjonell lederartikkel
"Jeg svarte til alle som klaget med et innhold som gjenspeiler den kalde, harde realiteten vi møter hver dag. Nemlig at det amerikanske annonsemarkedet er i full tilbakegang og at annonsører per i dag har overtaket, det vil si at en rekke innholdsleverandører jakter på færre dollar .Annonsørene er IKKE fornøyd med de tradisjonelle annonseformatene. Dette må Salon møte med mottiltak hvis vi fortsatt skal publisere endel av innholdet gratis",
Superstor nettannonse solgte tegneserier for 200.000
I Sverige dominerer annonsen artikkelen
Dagbladet.no kopierer mega-annonse
24 timers mega-annonse på VG.no
Salon. com har allerede prøvd å få penger på andre måter enn reklameinntekter, ved å innføre en premium-tjeneste som brukerne må betale for.. Ifølge de siste opplysningene til Salon Media, det børsnoterte eierselskapet til Salon.com, har de passert 20.000 abonnement på disse betaltjenestene.
I tillegg til inntekter fra abonnementene, har Salon i forrige uke fått inn 750.000 dollar i en rettet emisjon mot fire av de eksisterende eierne for å styrke likviditeten.
Dermed har magasinet greid å få inn til sammen 3,25 millioner dollar siden 13. september. - Dette gir oss finansiell styrke for å komme oss gjennom den pågående Internett-utrenskningen, sa konsernsjef Michael O'Donnell (bildet) til Reuters.
Fra en toppverdi på 15 dollar per aksje i juli 1999, handles aksjen i dag for rundt 16 cent.
Salon Media eier til sammen ti originale innholdstjenester og drifter to abonnementsbaserte online-samfunn.