Det er andre store nett-trekket fra børsnoterte Scandinavian Broadcasting System (SBS) etter at de valgte å ekspandere sin tradisjonelle radio- og TV-virksomhet ut på Internett.
Første investering var i den ekspansive nettauksjonsvirksomheten Bidlet som nettopp er introdusert i Norge. Der ble SBS største aksjeeier med Schibsted-eide Aftonbladet som en god nummer to.
Les:Nå kjøper de inn i en ny svensk tjeneste med forgreninger i Norge, Lekenett, et selskap som hadde en meget vellykket julekampanje med 85.000 besøkende via en banner kampanje i desember.
Jomfrutur på nett for TV Norge-eier
Selskapet finnes i hele Norden (utenom Island) og skal bruke de 60 millionene, pluss 47 millioner kroner fra et mindre antall institusjonelle investorer, til å ekspandere videre i Europa, som innebefatter to-tre land til.
En del av pengene skal imidlertid også brukes på annonsering i SBS sitt eksisterende nettverk av TV- og radiokanaler.
Greger Larson, sjef for SBS New Media, mener at leker er et av de områdene innen e-handel som inneholder det største potensialet i fremtiden.