Det tyske annonseselskapet AdLINK skal noteres på Neuer Markt i Tyskland. Selskapet ble etablert i 1996, og er en av pionerene på markedet.
Selskapet vil noteres i løpet av andre kvartal 2000. AdLINK er etablert i Norge (tidligere NetAd), Sverige (tidligere AdNet), Danmark, Finland, Tyskland, Storbritannia, Østerrike og Spania, men har som mål å etablere nye markeder internasjonalt.
På det norske markedet har selskapet tidligere uttalt at de vil konkurrere med markedsleder DoubleClick. For å styrke AdLINK har selskapet hanket inn Per Gauslaa som i flere år har vært mediedirektør i mediebyrået CIA Media Network.
- Vårt hovedmål er å ekspandere vårt internasjonale annonsenettverk og å bygge opp varemerket AdLINK internasjonalt, sier Michael Kleindl, administrerende direktør i en pressemelding.
Les mer om AdLINK:
Europeisk spydspiss mot amerikansk annonsedominans
AdLINK benyttes i dag av 400 nettsteder i hele Europa, og får over 700 millioner treff per måned.
Annonseselskapet er medlem av Unitet Internet AG-nettverket, en allianse mellom 17 Internettselskaper i Europa. Dette selskapet er fra før notert på Neuer Markt.
Det er ikke kjent hvor høyt selskapet blir verdsatt under børsemisjonen.