UPC kutter i staben, satser på kundeservice

UPC reduserer ambisjonene for oppgradering av selskapets kabel-TV nett. Samtidig er det klart at staben skal kuttes og selskapet vil konsentrere seg om sine eksisterende kunder.

Det er ikke lenger like lett for UPC å bevilge flere hundre millioner kroner til sitt norske datterselskap for å oppgradere kabel-TV nettet. Nå skal virksomheten fokuseres mer på inntjening og kundepleie av eksisterende kunder.

Vi har sett på tempoplanen og vil redusere hastigheten neste år, sier administrerende direktør i UPC Norge, Gunnar Evensen til dn.no. Evensen overtok stillingen etter Lars Helgerud Andersen i juni i år. Etter seks måneder er han klar til å prege organisasjonen med egne prioriteringer

UPC har så langt oppgradert infrastrukturen til 100.000 kunder for anslagsvis halvannen milliard kroner. Til neste år skal oppgraderingen fortsette med et adskillig mer moderat tempo.

Og siden virksomheten skal reduseres, vil dette også få konsekvenser for staben i hovedsak ved at avtaler med innleide konsulenter ikke forlenges. Men heller ikke kutt i UPC utelukkes, selv om Evensen tror en skal unngå oppsigelser.

Nå lover han at alle tilbakemeldingene fra kunder, borettslag, presse og andre skal håndteres bedre ved at kreftene skal brukes mer på å sikre selskapets eksisterende kunder.

Til toppen