Det er den internasjonale telekomavisen CommunicationsWeek International (CWI) som siterer en av topplederne i Uunet på at varemerket som selskapet vil benytte er WorldCom for å tilby IP-løsninger.
Ifølge CWI er Uunet ikke lenger en merkevare som passer i Worldcoms portefølje som egen Internett-divisjonen med global kommunikasjonsløsninger for Internett. Derfor vil trolig selskapets 70.000 bedriftskunder verden over snart måtte regne med en rebranding.
Talsmannen sier at dette er en del av en naturlig utvikling og ikke en spesielt stor hendelse. Akkurat det kan markedsavdelingen kanskje betvile.
Det er allerede tre måneder siden WorldCom varslet dårligere tider og omorganisering av virksomheten der selskapet skal deles i to deler. WCOM skal følge det lønnsomme, MCIT det stagnerende.
Problemet for selskapet er amerikansk rikstelefoni, der massiv konkurranse på det amerikanske markedet har gitt dårlige resultater. MCIT er MCIs gamle børsticker som forsvant etter Worldcoms oppkjøp i 1998. I dette selskapet skal de dårlig stilte virksomhetene samles, telefoni oppringt Internett og nettopp det Worldcom startet med; rikstelefoni i USA.
Administrerende direktør i Uunet Norge, Gisle Naurstad, overtok også som leder for WorldCom Norge da Ronald Eriksen takket for seg i september i fjor. Han sier at det vil komme en offisiell erklæring fra selskapet om dette, men når er vanskelig å si.