I kappløpet om å sikre seg selskaper de igjen kan selge, synes det nå som om investorene faktisk kaster penger etter alle som klarer å stave ordet Internett.
Daglig kan du lage lister over både gamle og nye selskaper som skryter av hvor enkelt det er å skaffe 30, 40 eller 50 millioner kroner. At ideene ofte er svært originale (les dårlige) og lite originale ideer (les kopier av store og etablerte konkurrenter) ser ikke ut til å spille noen rolle.
For du trenger bare en forretningsplan - om du har skrevet den selv eller kopiert den fra konkurrenten er ikke så nøye (ref. en konkurrents kopiering av Telecomputings forretningsplan).
Når det i dag er mulig å hente 50 millioner kroner uten en internettadresse, synes vi at varsellampene bør begynne å blinke. Både for den enkelte investor og for norsk økonomi.
For når selskapet ditt heter Nettet.no og du skal konkurrere med giganter som Sol og Fast, burde ett av emisjons-kravene være at adressen er ferdigregistrert.