BEDRIFTSTEKNOLOGI

Værsågod: Holografisk multi-touch!

Slik skal Intel redde de fysiske butikkene.

Intel-sjefen Paul Otellini og en ikke navngitt dame viser fram den nye, holografiske skjermen som skal redde butikkene på gateplan i storbyene.
Intel-sjefen Paul Otellini og en ikke navngitt dame viser fram den nye, holografiske skjermen som skal redde butikkene på gateplan i storbyene. Bilde: Foto: Intel
12. jan. 2010 - 15:30

Intel bestreber seg alltid på å være i forkant. Og på CES-messen i Las Vegas kunne de varte opp med en virkelig nyhet.

Levende annonser

Ved å kombinere holografi med multi-touch har selskapet klart å lage en 3-dimensjonal, interaktiv skjerm som viser« levende» reklame.

Reklamen er mer enn bilder som beveger seg med tilhørende lyd. Du kan også bestille varer ved å peke på dem, og få kvittering på mobiltelefonen din i samme slengen. Deretter kan du plukke opp varen du har kjøpt i nærmeste butikk.

Kan konkurrere med nett

Intel kunne vise fra en to meter bred konsept-skjerm. Navnet på teknologien er Digital Signage, og skjermen er ment for fysiske butikker som vil hevde seg i konkurransen med nettbutikkene.

- Vi laget denne skjermen for å vise at butikkene på gateplan kan engasjere og kommunisere med forbrukerne på en mer personlig og utfordrende måte gjennom nye brukermodeller, sier Intels sjef for Embedded Computing Joe Jensen i en pressemelding.

Se demonstrasjonen her:

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra