Tele 2 er en av de første annonsørene som tester ut det nye reklameformatet på ViaSat.
Sammen med TV-spottene på MTG-eide TV3, vil det komme et pop up-vindu på skjermen der seerne kan trykke på fjernkontrollen for å komme til Tele2s TV-domene. Abonnentene kan også komme til TV-domenet ved å gå inn via den klikkbare plakaten i Viasat Guide, skriver Synergi RF i en pressemelding.
ViaSats egne undersøkelse viser at 70 prosent av selskapets brukere regelmessig benytter den digitale guiden.
De som ved å aktivere pop-up'en, går inn på Tele2s TV-domene, kan bare klikke 'ok' på fjernkontrollen for å vise sin interesse for Tele 2s produkter. Annonsøren vil da kontakte kunden om de valgte produktene i løpet av kort tid. Dette krever at abonnenten har koblet mottakeren sin til
telefonnettet. Alternativt kan seerne komme i kontakt med Tele2 ved å sende en SMS.
Det er Uniform som har stått for den kreative løsningen, mens Synergi har stått for medieplanleggingen, opplyser André Wold i Synergi Interaktiv i meldingen.