ANALYSER

Videre sterk vekst for Internett-reklame

Til tross for sommerferie, er Internett igjen den store vinneren i kampen om annonsørene.

17. aug. 2004 - 10:22

Sommerferien ga ikke nedgang i annonsemarkedet, som steg til nye høyder i juli. Veksten er nå på 5,3 prosent med nett, utendørs og radio som de store vinnerne.

Så langt i år har reklamemarkedet vokst med 5,3 prosent. Bare siden juni har veksten vært på 0,8 prosentpoeng.

I årets første syv måneder ble det omsatt merkevarereklame gjennom mediebyråene for 2,88 milliarder kroner, opp fra 2,74 milliarder i samme periode i fjor, det viser tall fra Mediebyråenes Interesseforening, som lager statistikk over reklameomsetningen som går gjennom de åtte største mediebyråene.

Størst vekst var det Internett som hadde, med en vekst på 26,2 prosent. Radio kan vise til en vekst på 18,9 prosent, mens utendørs vokste med 16,1 prosent. Også dagspresse og TV har opplevd reklamevekst så langt i år, med henholdsvis 5,5 og 2,2 prosent.

Ukepresse, fagpresse og kino er de eneste mediekanalene med annonsenedgang så langt i år.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra