Analyser

Videre sterk vekst for Internett-reklame

Til tross for sommerferie, er Internett igjen den store vinneren i kampen om annonsørene.

17. aug. 2004 - 10:22

Sommerferien ga ikke nedgang i annonsemarkedet, som steg til nye høyder i juli. Veksten er nå på 5,3 prosent med nett, utendørs og radio som de store vinnerne.

Så langt i år har reklamemarkedet vokst med 5,3 prosent. Bare siden juni har veksten vært på 0,8 prosentpoeng.

I årets første syv måneder ble det omsatt merkevarereklame gjennom mediebyråene for 2,88 milliarder kroner, opp fra 2,74 milliarder i samme periode i fjor, det viser tall fra Mediebyråenes Interesseforening, som lager statistikk over reklameomsetningen som går gjennom de åtte største mediebyråene.

Størst vekst var det Internett som hadde, med en vekst på 26,2 prosent. Radio kan vise til en vekst på 18,9 prosent, mens utendørs vokste med 16,1 prosent. Også dagspresse og TV har opplevd reklamevekst så langt i år, med henholdsvis 5,5 og 2,2 prosent.

Ukepresse, fagpresse og kino er de eneste mediekanalene med annonsenedgang så langt i år.

Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra