JUSS OG SAMFUNN

Vil bort fra klikkbasert annonsering

Gunnar Sellæg i Aftenpostens annonsenettverk PrimeTime, tror annonsørene vil oppfatte Internett mer seriøst dersom fokus blir dekning og frekvens istedenfor antall klikk.

Therese Werenskiold
27. nov. 2001 - 13:58
Gunnar Sellæg

PrimeTime



ResearchLab








Eirik Mikalsen i Synergi RF mener at lokalavisenes nettutgaver lenge har vært interessante for medierådgiverne, men at det har vært veldig tids- og kostnadskrevende å skulle forhandle med hvert kontor.


- Ved annonsering i de lokale nettavisene får vi i tillegg et økt behov for informasjon om blant annet demografiske data, noe den enkelte nettavis hittil har hatt lite ressurser til å gi oss. PrimeTime opererer som ett kontaktpunkt for flere nettaviser over hele Norge, og det gjør jobben vår mye enklere. Undersøkelsen som nå er gjort er et skritt i riktig retning for å fremskaffe og tilrettelegge den informasjon som trengs ved annonsering på Internett, sier Mikalsen i pressemeldingen.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.