Vil fange 700.000 bankkunder i nettet neste år

Den svenske banken Nordea (tidligere MeritaNordbanken), som nettopp kjøpte Kreditkassen, setter seg ambisøse mål med sin satsing på nettbank. Målet er intet mindre enn å få 700.000 nye kunder i løpet av 2001.

Den svenske banken Nordea, kanskje mest kjent som MeritaNordbanken, har som siktemål å kapre til sammen 2,7 millioner internettkunder i løpet av 2001.

Antall kunder passerer i disse dager to millioner, ifølge en pressemelding. Hans Dalborg tror at tradisjonelle filialer sammen med Internett er meget kompletterende.

- Det er allment akseptert at massive investeringer i internettvirksomhet ikke kan skape samme kundelojalitet som en personlig bankmann kan gjøre. Å anvende teknikk sammen med personlig service avgjør fremgangen, sier Dalborg.

Dette er altså noe forskjellig fra SkandiaBankens strategi:

Nordea har 973.000 internettkunder i Finland, 681.000 i Sverige, 258.000 i Danmark og 142.000 kunder i Norge.

Til toppen