Lastminute foran vårslepp
Mega-underskudd i Lastminute.com
Lastminute.com mest kjente merkenavn på nett
Men suksessen har for det meste vært på brukersiden, ikke finansielt. Selskapet har tapt penger i et rasende tempo. Mye av tapene kan tilskrives de enorme planene for internasjonal ekspansjon som selskapet hadde lagt.
Nå har selskapet tatt konsekvensene av at markedet og virkeligheten ikke ser helt lik ut som tidligere. Selskapet skal bli lønnsomt, fort.
Dette skal skje ved at all fokus legges til de tre hovedområdene Storbritannia, Frankrike og Tyskland. Virksomhetene i Italia, Spania, Nederland og deler av Skandinavia skal kutte kostnader med 50 prosent. Dette skriver den britiske avisen The Guardian.
Analytikere avisen har snakket med mener at den nye strategien kaster lange og dystre skygger over selskapets planer om å lage en pan-europeisk reisetjeneste.
Markedet har en oppfatning om at selskapet tjener 95 prosent av pengene i nettopp Storbritannia og Frankrike.