JUSS OG SAMFUNN

Vil ha desktoppen din

Pointcast har den siste måneden inngått avtaler med mer enn 1.000 nye innholdsleverandører, i et kappløp for å bli nettkastingstandard.

Morten Øverbye
25. apr. 1997 - 16:20

Tidligere har det bare vært noen få og store innholdsleverandører, som CNN og Wired, som har fått sitt innhold nettkastet over Pointcast. Etter at Netscape og Microsoft nå har presentert egne planer for nettkasting, har imidlertid kappløpet for markedsandeler tatt av.

Blant de nye aktørene som nå har skrevet avtaler med Pointcast, er Encyclopedia Britannica og Knight-Ridder New Media. Bare den siste måneden skal mer enn 1.000 nye innholdsaktører ha skrevet avtaler med Pointcast, for å nettkaste sitt innhold.

Nettkasting betyr at innholdsleverandører kan levere innhold fra sine nettsteder direkte til nettbrukere, uten at nettbrukerne må oppsøke nettstedet. Forutsetningen er at brukeren abonnerer på de kanaler som innholdsleverandørene sender over.

Poincast har tidligere inngått en avtale med Microsoft, som innebærer at Pointcast-teknologi vil bli brukt for nettkasting gjennom Microsofts fremtidige nettlesere. Netscape har på sin side inngått en lignende avtale med Pointcast-konkurrenten Castanet.

(Kilde: C|Net News)

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.