Bedriftsteknologi

Vil kapre kunder med gratis tekno-snadder

PC-produsenten Dell lokker med gratis MP3-spillere og oppgraderinger for å skaffe flere kunder.

Therese Werenskiold
2. apr. 2001 - 08:02

Det er tøffe tider for PC-produsentene, og stadig flere må kutte prisene for å få salget til å gå. Den amerikanske PC-produsenten Dell Computer lokker nå kunder med gratis MP3-spillere, DVD-ROM-oppgraderinger og annet snadder dersom de kjøper ny PC. Dell tar heller ikke betalt for frakten.

Det er den lave etterspørselen og nedgangen i IT-bransjen som gjør at produsentene må ty til nye triks for å skaffe kunder.


Dell har også, under reklamekampanjer, gitt bort håndholdte enheter, skrivere, skannere og digitale kameraer. Dette skriver CNET News.com, som refererer til en rapport fra analyseselskapet ARS.

Kampanjene har til hensikt å tiltrekke seg forbrukere som vil ha flere elektroniske dingser og samtidig spare penger.

Det å gi bort produkter er en måte å kutte prisene på, uten teknisk sett å kutte prisene, forklarer en IDC-analytiker til CNET.

Har du skaffet deg ny PC og masse ekstrautstyr kan denne kanskje være grei å lese: Alt du trenger er gratis
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.