Vil overbevise om Office 97

Microsoft vil bruke PC Expo til å hamre inn budskapet: Office 97 er TINGEN.

Oslo-lanseringer av kontorpakken Office 97 foregår på løpende bånd under hele PC Expo. Adm. dir. i Microsoft Ole Morten Settevik håper at så mange som 5000 vil finne veien til et av arrangementene.

– Vi konsentrerer oss om å vise at Office 97 er et integrert produkt med god ytelse, som er enkelt å bruke. Den første integrerte Office-pakken med felles grensesnitt kom for fire år siden. 1997-utgaven utgjør andre generasjon. Den er optimalisert med tanke på Internett og intranett. Den utgjør en egen utviklingsplattform. Den består av ekte 32-biters applikasjoner.

Settevik forteller at Microsoft nå fokuserer på to hovedpoeng i sine tre hovedprodukter Office, NT Server med BackOffice, og Windows. Det er eiekostnader i vid forstand, og samspillet med Internett.

– I år vil vi bruke midler tilsvarende 15 milliarder kroner på forskning og utvikling. Office-pakken er utviklet ved å trekke tusener av brukere med i ulike forsøksprogram. I Norge har ansatte hos Veritas og Linjegods vært med på å gi verdifulle tilbakemeldinger.

Han framhever tre egenskaper ved den nye Office-pakken:

  • innebygget intelligens gjennom Intellisense-systemet, som gjør at applikasjonene "sanser" hva slags hjelp du har behov for
  • tilretteleggingen for intranett
  • installasjon, konfigurasjon og administrasjon av pakken skjer sentralt – brukermedvirkning er ikke påkrevet

– Hittil er 8 millioner Office-pakker solgt på verdensbasis. Under messen vil vi ha stadige gjennomganger av applikasjonene, avslutter Settevik.

Til toppen