BEDRIFTSTEKNOLOGI

Virgin blir mobil-merke

Den eksentriske mangemillionæren Richard Branson, som blant annet eier varemerket Virgin, vil nå selge mobiltelefoner under det samme merket som fra før pryder blant annet fly og CD-er.

Frode Eriksen
10. aug. 1999 - 10:30

For å få dette til har Richard Branson og hans Virgin Group signert en avtale med det britiske mobilselskapet One2One, som nå blir kjøpt opp av Deutsche Telekom. I avtalen inngår opprettelse av et joint venture eid 50/50 av de to selskapene, som vil hete Virgin Mobile.

Det skal investeres 100 millioner pund over det neste året, og etter planen skal mobiltelefonene finnes i handelen til jul.

Virgin Mobile vil foruten telefonsalg og Internett, benytte de eksisterende 220 butikkene og 85 Virgin megastores i kjeden som utsalgssted for mobiltjenesten. Dette alene er mer enn de tre største og konkurrerende britiske mobilselskapenes kjeder.

Idéen er at ungdommen som allerede kjøper CD-plater også skal kunne bli mobilkunder i de samme butikkene.

Branson vil eksportere Virgin-mobilen om det skulle vise seg at salget går bra i Storbritannia.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.