Forbrukerteknologi

Vista lite trendy i bedriftsmarkedet

Det viser en ny undersøkelse fra analyseselskapet Forrester.

24. juli 2008 - 08:05

Analyseselskapet Forrester Research har nettopp publisert den fjerde utgaven av en halvårlig undersøkelse om PC-bruk i bedrifter: Enterprise Desktop And Browser Study, H2 2008.

Bakgrunnsmaterialet for undersøkelsen består av data fra over 50.000 bedrifter, innhentet gjennom hele første halvår i år.

Undersøkelsen selges for 279 dollar, og rettes primært mot programvareutviklere: Den forteller om hvilke nettlesere som brukes, hvilke operativsystemer, skjermoppløsning og bruk av Java og Flash, blant annet.

Hovedtrekket i undersøkelsen er at bedriftsmarkedet stadig avviser Windows Vista.

Et annet viktig moment er at bruken av nettleseren Mozilla og PC-er fra Apple – Macintosh – øker.

Undersøkelsen bekrefter analyser fra i våres, der det blant annet ble avdekket at bedriftene som faktisk velger Vista, består stort sett av dem som valgte å ikke oppgradere fra Windows 2000 til Windows XP, og som nå har et akutt behov for et mer moderne system for sine PC-er.

    Les også:

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra