Annonsørinnhold fra  
Advertiser company logo

Mengden data har eksplodert – disse byggeklossene lar deg raskere gjøre om dataene til innsikt

Del

Siden holdbarheten på dataene som skapes i en bedrift er kort, må du analysere og reagere på dataene så raskt som mulig. Såkalte low code-løsninger gjør det mulig å bygge avanserte applikasjoner raskt, uten behov for utviklerkompetanse. 

Ifølge IDC har det de siste årene vært en eksplosjon i mengden data som skapes i bedrifter, og i løpet av de neste fem årene anslår analysebyrået at det vil skapes dobbelt så mye data som det har blitt skapt helt siden digitale lagringsmedier ble oppfunnet. 

De enorme datamengdene skaper utfordringer for bedrifter, siden data i seg selv er lite verdt om du ikke gjør noe med dem. Holdbarheten på dataene er kort, og det er nødvendig å analysere og reagere på dataene så raskt som mulig hvis du skal bruke innsikten til å ta bedre beslutninger og til å automatisere oppgaver. 

Fra «low code» til «pro code»

På et webinar, som nå er gratis tilgjengelig i reprise, demonstrerte nylig Salesforce’ fremste eksperter i Norge hvordan du kan bygge sofistikerte løsninger ved hjelp av Salesforce Platform, AI-plattformen Einstein, analyseverktøyet Tableau og integrasjonsplattformen Mulesoft. 

Salesforce Platform gjør det mulig å raskt sette sammen innovative løsninger ved å kombinere ulike byggeklosser. Webinaret gir deg et overblikk over mange av byggeklossene du kan bruke for å lage egne applikasjoner for å få bedre innsikt eller automatisere oppgaver.  

Det handler imidlertid ikke utelukkende om «low code». På webinaret kan du også se hvordan Javascript-utviklere kan utvikle skreddersydde løsninger oppå Salesforce gjennom Lightning Web Components-biblioteket. Du får også se hvordan du med skyplattformen Heroku kan gå fra «low code» til «pro code». 

Smart automatisering basert på innsikt

Ved hjelp av Salesforce’ kunstig intelligens-teknologi Einstein kan du lage løsninger som for eksempel analyserer data, utfører bilde- eller tekstgjenkjenning, eller gjennom analyse av tekst tolker og «forstår» om en kunde er fornøyd eller misfornøyd – eller kanskje frustrert. 

En av løsningene du får demonstrert, er Einstein Next Best Action. Den lar deg gi anbefalinger til brukerne basert på ulike kriterier. Du kan for eksempel gi en rabatt til en misfornøyd kunde, eller tilbud om et tilleggsprodukt der andre sammenlignbare kunder har kjøpt tilleggsproduktet. 

Målet er mer fornøyde kunder og å gjøre jobben enklere for dine egne medarbeidere. 

– En gjennomsnittlig kunde må integrere med 35 ulike systemer

For å kunne bygge gode, datadrevne løsninger, er det ofte nødvendig å bruke data fra veldig mange ulike systemer. Med Salesforce’ såkalte event-buss kan man trigge hendelser basert på når noe skjer i et system. Dette kan brukes for å lage event-drevne applikasjoner og til å automatisere prosesser. 

Ofte trengs det imidlertid også en god integrasjonsplattform i tillegg for å samle dataene fra mange systemer på ett sted. 

– Det er essensielt at integrasjonen sitter. Når en kunde har en interaksjon treffer man ikke bare ett system – men i snitt rundt 35 systemer. Det å kunne holde kontroll og oversikt – det er her vår egen integrasjonsplattform Mulesoft kommer inn i bildet, fortalte Lead Solution Engineer Thor-Arne Iversen i Salesforce Norge. 

Les flere artikler fra Salesforce