Annonsørinnhold fra  
Advertiser company logo

Lær mer om stordata, datadrevne beslutninger, AI og analyse på Make Data Smart 12. september

Lær mer om stordata, datadrevne beslutninger, AI og analyse på Make Data Smart 12. september
Kim Næss er konferansier også på årets Make Data Smart.

Er definisjonen av «Smart Data» den samme for deg i dag som den var i går? Er du enig i at begrepet smart er relatert til perspektiv?

Programkomiteen forteller hvorfor du ikke bør gå glipp av årets Make Data Smart.

Den 12. september 2022 på Radisson Blu Scandinavia i Oslo vil vi definere «Smart Data» sammen. Konferansen er både for deg som dypdykker i data og bruker begrepet «Data-Driven» 10 ganger under en samtale, til deg som er nysgjerrig nybegynner i denne verden. Hjertelig velkommen!

Vi har et nøye utvalgt program med rundt 40 dyktige foredragsholdere. De er de beste i klassen, og dekker både offentlig og privat sektor og nesten alle bransjer. Flere har anerkjente navn, mens andre er spennende nye stemmer.

Blant dem du får høre er Lars Rinnan, CEO i Amesto NextBridge, Christoffer O. Hernæs, direktør i Skanska Digital, Rick van der Lans, uavhengig analytiker, konsulent, forfatter og foreleser, Nina Walberg, Head of Data and Insight hos ODA, Xiaopeng Li, AI Business Lead Western Europe hos Microsoft, og Marianne Bjerkman, Cluster Manager i Smart Innovation Norway.

Det er også verdt å nevne at årets program er både på norsk og engelsk. Vi ser at flere og flere datafagfolk har engelsk som bedriftens arbeidsspråk. Med fire parallelle spor vil du alltid kunne velge minst et foredrag på engelsk.

Fire spor

MAKE: Ta bedre beslutninger og realiser verdi:

Yashoda Singh er leder for programkomiteen for Make Data Smart og til daglig Solution Specialist Data og AI i Microsoft Norge.

Data- og analysefunksjoner har alltid vært viktig for bedrifter, men i dag er det avgjørende for virksomhetens strategi. Dette sporet utforsker hvordan ulike bransjer innlemmer datastrategi som deres forretningsstrategi.

DATA: Oppnå kontroll over dine data:

Data er mer enn maskinlæring. Sikkerhet, personvern og bærekraft er i dag store utfordringer. For virksomheter er det viktigere enn noen gang å vite hvor deres data kommer fra, hvor de befinner seg, hvordan de blir prosessert og presentert. I dette sporet tar vi for oss hvordan ulike organisasjoner innarbeider sikkerhet og virksomhetsstyring i sitt DNA.

SMART: Smarte data for å drive innovasjon:

Smarthet er relativt og er i konstant endring avhengig av tiden og omgivelser. Det som var klokt i går, kan være mindre relevant i dag. Dette sporet setter søkelyset på hvilke initiativer ulike virksomheter gjennomfører for å beholde sine data smarte. Hva er deres strategi og verktøy?

Dataarkitektur: Valgfrihet og plukk-og-miks løsninger:

Lars Rinnan fra Amesto NextBridge skal holde foredrag på Make Data Smart 2022. Foto: Trine Sirnes

Suksess avhenger av din evne til å bygge de ideelle produktene og løsningene for å møte din forretningsstrategi. Dette sporet gir deg innsikt i beste praksis og tilnærminger for dine dataløsninger, uavhengig om du ønsker å optimalisere fordelene av en singel- eller hybridløsning.

Våre partnere

Vi er utrolig stolte av å ha med oss en rekke virksomheter som er spesielt relevante og interessante for økosystemet data og AI i Norge. Disse møter du på konferansen. 

Platinumpartnere: Atea, Fivetran, Precise Prediction / Tibco, Sopra Steria.

Gullpartnere: Amazon Web Services (AWS), Bouvet, Capgemini, Denodo, Informatica, Microsoft.

Sølvpartnere: BI builders, digi.no, Fraktal, Inmeta, Visma, Webstep.

Velkommen!

– Vi kan ikke vente med ønske deg hjertelig velkommen til Norges største konferanse om Data og AI. Det sies at smarte folk lærer av sine egne erfaringer, men de aller smarteste lærer også av andres erfaringer, sier Yashoda Singh, Solution Specialist Data og AI i Microsoft Norge og leder for programkomiteen for Make Data Smart.

Make Data Smart 2022 gir deg muligheten til å inspirere, bli inspirert, lære bort, lære av, dele og feire de siste trendene og teknologier.

Denne annonsen er publisert av TUM Studio, en underavdeling av Teknisk Ukeblad Media. Journalistene og redaksjonen i Tu.no og Digi.no er ikke involvert i produksjonen.
Personvern
© TUM Studio 2022