Juss og samfunn

24/7 Media mot-saksøker DoubleClick

Annonseselskapet 24/7 Media saksøkte torsdag DoubleClick for brudd på det 24/7 hevder er et eksklusivt patent. DC har tidligere saksøkt et av 24/7s underselskaper for brudd på det samme patentet...

8. mai 2000 - 16:09

Begge selskapene driver avanserte annonsenettverk over Internett, med salg av bannerannonser som fremste produkt. 24/7 tok torsdag ut stevning i Southern District Court i New York, hvor de hevder DoubleClick (DC) har brukt deres teknologi uten tilllatelse.

- Vår teknologi og kompetanse på området hviler på et patent vi har på annonse-levering. Patentet dreier seg om tilretteleggende teknologi som DoubleClicks DART-system bruker uten vårt samtykke, og vi går derfor til sak for å beskytte dette, sier David J. Moore i en pressemelding.

- Saken bygger på at DoubleClick tidligere har tatt ut stevning mot selskapet Isabella Media USA, som nå har blitt kjøpt av 24/7. Et motsøksmål synes å være måten man gjør ting på i det amerikanske rettssystemet, sier administrerende direktør i DoubleClick Skandinavia, Gøran Arvinius til digi.no.

Arvinius tror ikke saken vil få noe som helst å si for selskapenes daglige virksomhet i overskuelig fremtid.

Patentets fulle navn er 'On-Line Interactive System and Method for Providing Content and Advertising Information to a Targeted Set of Viewers', og 24/7 har nå søkt om økonomisk kompensasjon og om at DC må slutte å bruke teknologien.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra